Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

'Ομιλοι Σχολικού 'Ετους 2014-2015



'Ομιλοι Σχολικού 'Ετους 2014-2015




Υπεύθυνος Καθηγητής

ευτέρα

Τρίτη

Τετάρτη

Πέµπτη

Παρασκευή
Ε. Βογιάννης
Αιέν  Αριστεύειν
Φυσική

Αιέν  Αριστεύειν
Φυσική


Ν. Μαυρογιάννης &
Σ. Χασάπης
Όµιλος Αριστείας Μαθηµατικών Α΄ Τάξης




Π. Αµπελάς



Αιέν  Αριστεύειν
Αρχαία

Γ. Θώδης




Φιλαναγνωσία και
Σχολική Βιβλιοθήκη
Μ. Λιτσάρδου &
Ι. Ψευτογιάννη
Όµιλος Ρητορικής και
Αντιλογίας





Α. Τζελέπης

Αιέν  Αριστεύειν
Μαθηµατικά

Αιέν  Αριστεύειν
Μαθηµατικά

Σ. Χασάπης

Αιέν  Αριστεύειν
Μαθηµατικά

Αιέν  Αριστεύειν
Μαθηµατικά

Κ. Σιώπη &
Μ. ιακόνου




Θεατρικός Όµιλος
Μ. ιακόνου
Αιέν  Αριστεύειν
Φυσική

Αιέν  Αριστεύειν
Φυσική


Β. Ορφανόπουλος

Όµιλος Αριστείας
Φυσικής Α΄ Τάξης



Χ. Φανίδης
Αιέν  Αριστεύειν
Φυσική

Αιέν  Αριστεύειν
Φυσική


Χ. Μακεδόνας

Όµιλος Χηµείας
Η Χηµεία in vivo, in vitro
και in silico



Ε. Αρναούτη

Κινηµατογραφικός
Όµιλος



Κ. Σβώλη &
Σ. Βογιάννης


Περιβάλλον και
Πολιτική ιαχείριση


Σ. Γουρνά



Όµιλος Πληροφορικής

Μ. Πρεβεζάνου


Αιέν  Αριστεύειν
Γλώσσα

Αιέν  Αριστεύειν
Γλώσσα


Αναλυτική Περιγραφή Ομίλων
______________________________________________________
Όμιλος Πληροφορικής 
Καθηγήτρια: Σοφία Γουρνά
Περιγραφή Αντικειμένου του Ομίλου 
Σε πρώτη φάση οι μαθητές θα διευρύνουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους πάνω στα ακόλουθα θέματα:

1.      Σχεδίαση και ανάπτυξη αλγορίθμων.  Υλοποίηση προγραμμάτων σε Pascal.

2.      Σύγχρονα Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα. Εισαγωγή στη Java με χρήση των λογισμικών Alice ή/και Greenfoot. Δημιουργία ιστοριών με κινούμενη εικόνα και παιχνιδιών σε 2Δ ή 3Δ.

3.      Αξιολόγηση και προτάσεις για τον Ιστότοπο του Σχολείου. Εισαγωγή στο σύστημα διαχείρισης περιεχομένου Joomla. Συγγραφή άρθρων σχετικών με τη μαθητική κοινότητα στο σχολείο. Συγκέντρωση, δημιουργία  επεξεργασία ψηφιακού υλικού για ανάρτησή του στον Ιστότοπο. Ενσωμάτωση και Επεξεργασία html κώδικα.

Στη συνέχεια, θα επιλέξουν ποιο από τα παραπάνω θέματα τους ενδιαφέρει περισσότερο για να εκπονήσουν μια σχετική εργασία κατά προτίμηση σε ομάδες.

Περιγραφή Επιδιωκόμενων Στόχων

Οι μαθητές να:

·         Αναπτύξουν αλγοριθμική σκέψη, αναλυτική και συνθετική ικανότητα απαραίτητες για την επίλυση προβλημάτων.

·         Γνωρίσουν τις βασικές προγραμματιστικές έννοιες και αρχές δομημένου και αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού.

·         Να συγκρίνουν διαφορετικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα.

·         Να  προετοιμαστούν για συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό  Πληροφορικής

·         Να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και φαντασία τους.

·         Δημιουργούν προγράμματα που κινούμενης εικόνας σε εικονικό κόσμο 2Δ και 3Δ.

·         Να αποκτήσουν κριτική ικανότητα στην πλοήγησή τους στο Διαδίκτυο.

·         Να δημιουργούν και να αναρτούν ψηφιακό υλικό στο Διαδίκτυο

·         Να εξοικειωθούν με λογισμικά επεξεργασίας δεδομένων και εργαλείων Web2.  

Κριτήρια Αξιολόγησης Μαθητών 

·         Σχεδιασμός αλγορίθμων, κατασκευή προγραμμάτων και αξιολόγησή τους.

·         Ανάρτηση των εργασιών τους στον δικτυακό τόπο του σχολείου.

·         Βαθμολόγηση προγραμμάτων – απαντήσεων σε θέματα του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής.

·         Ερωτήσεις αξιολόγησης στα online μαθήματα της Oracle Academy.

Άλλα Στοιχεία

·         Συνεργασία με τον τομέα  Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ του ΕΜΠ. 

·         Εγγραφή στην πλατφόρμα on line μαθημάτων της Oracle Academy και χρήση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού υλικού (παρουσιάσεων,  βίντεο,  ασκήσεων και ερωτηματολογίων αξιολόγησης ). 
______________________________________________________

Αριστεία στη Φυσική
Καθηγητής: Δρ Βασίλειος Ορφανόπουλος 
Περιγραφή Αντικειμένου του Ομίλου  
Η διδασκαλία θα χωριστεί σε τρία τμήματα:
1. Ειδική εκπαίδευση σε τεχνικές της Πειραματικής Φυσικής σε θέματα πέραν αυτών που διδάσκονται στην Α΄ Λυκείου.
Το τμήμα αυτό του Ομίλου θα διαρκέσει περίπου τρεις μήνες (από μέσα Σεπτεμβρίου μέχρι μέσα Δεκεμβρίου).

2. Ειδική εκπαίδευση στην επίλυση δύσκολων θεμάτων (θεωρίας και ασκήσεων) της Φυσικής Γενικής Παιδείας και Φυσικής Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου σε επίπεδο ανώτερο από αυτό των αντιστοίχων μαθημάτων. Το επίπεδο θα είναι το επίπεδο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής και οι μαθητές που συμμετέχουν θα έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα για να πάρουν μέρος –εφ’ όσον το επιθυμούν- στο διαγωνισμό αυτό.
Το τμήμα αυτό του Ομίλου θα διαρκέσει περίπου τρεις μήνες (από μέσα Δεκεμβρίου μέχρι μέσα Μαρτίου).
3. Εισαγωγή των μαθητών σε κάποιο κλάδο της Φυσικής που δεν διδάσκεται στο Λύκειο. Θα προτιμηθεί ένας κλάδος (π.χ., η Βαρύτητα) για τον οποίο υπάρχει κεφάλαιο στα εν χρήσει διδακτικά βιβλία, αλλά δεν περιλαμβάνεται στη διδακτέα ύλη. Η τελική επιλογή του κλάδου θα γίνει σε συνεννόηση με τους μαθητές.
Το τμήμα αυτό του Ομίλου θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες (από μέσα Μαρτίου μέχρι το τέλος του σχολικού έτους).
Περιγραφή Επιδιωκόμενων Στόχων
Οι στόχοι συνδέονται με τα τμήματα διδασκαλίας:
Καλή κατανόηση ανώτερων θεμάτων Φυσικής. Θα πρέπει οι μαθητές να φτάσουν στο επίπεδο των Θεμάτων του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής. Εξοικείωση με τις έννοιες (και ίσως κάποιους υπολογισμούς) ενός κλάδου της Φυσικής που δεν διδάσκεται στο Λύκειο (π.χ., της Βαρύτητας).

______________________________________________________

Περιβάλλον – Πολιτική & Διαχείριση 
Καθηγητές: Σβώλη Κων/να, Οικονομολόγος, MSc, 
Βογιάννης Ευστράτιος, Φυσικός, PhD Environmental Engineering
Τα παγκόσμια περιβαλλοντικά προβλήματα, η σύνδεσή τους με την οικονομία και τις κοινωνίες, απασχολούν έντονα τις τελευταίες δεκαετίες την διεθνή κοινότητα. Η διόγκωση των προβλημάτων με κορυφαία την κλιματική αλλαγή πιέζουν ασφυκτικά τα κράτη να πάρουν άμεσα σοβαρές αποφάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών με σειρά δράσεων τις τελευταίες 3 δεκαετίες με κορύφωση το πρωτόκολλο του Kyotohttp://unfccc.int/documentation/documents/items/3595.php, η Ευρωπαϊκή Ένωση
http://www.eea.europa.eu/soer/countries/gr/climate-change-mitigation-national-responses-greece ,έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν σε σημαντικά μέτρα για την μείωση των επιπτώσεων κυρίως όμως για την μείωση των εκπομπών CO2.
Το αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου δεν καλύπτει το θέμα παρά μόνο περιστασιακά σε ορισμένα κεφάλαια των διδακτικών αντικειμένων Χημείας και Βιολογίας και όχι στην έκταση που απαιτείται. Η σύνδεση των περιβαλλοντικών προβλημάτων με την οικονομία και την κοινωνία σε όλες τις διαστάσεις είναι σήμερα δεδομένη.
Οι μαθητές σύντομα θα κληθούν να πάρουν μέρος στην πολιτική και την διαχείριση των περιβαλλοντικών προβλημάτων,είτε ως μελλοντικοί πολίτες του κόσμου,είτε στην παγκόσμια αγορά εργασίας. Παρά τις προσπάθειες υπάρχει πολύς δρόμος για να αποκτηθεί η περιβαλλοντική συνείδηση που είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών θεμάτων. Η ορθή γνώση του κάθε προβλήματος και η σωστή τοποθέτηση απέναντι στις διάφορες διαστάσεις του αποτελούν σημαντικό παράγοντα στην κατεύθυνση αυτή.
Οι μαθητές θα συνεργαστούν με διάφορους φορείς και θα συμμετέχουν σε διεθνή φόρα και συνέδρια, συγκεκριμένα:
1.      Συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ) πρόγραμμα κοινωνικής εταιρικής ευθύνης.

2.      Το πρόγραμμα είναι Ευρωπαϊκό http://www.student-parliaments.eu/ φέτος συμμετείχαν 17 χώρες. Το σχολείο μας συμμετείχε με θέμα «Πόλη & κλιματική αλλαγή» και προκρίθηκε να παραστεί με αντιπρόσωπο μαθητή στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο. (Ήδη έχει γίνει πρόταση από την χρονιά 2014-15 το Ελληνικό κοινοβούλιο να διοργανώνεται από το σχολείο μας, πρόταση που έχει γίνει αποδεκτή με δεδομένη την συμφωνία με το Ευγενίδειο Ίδρυμα). Τα θέματα που απασχολούν το κοινοβούλιο είναι θέματα περιβάλλοντος χωρισμένα σε θεματικές ενότητες. 

3.      Συνεργασία με το Τμήμα Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Περιγραφή Επιδιωκόμενων Στόχων

Οι στόχοι του ομίλου θα κινηθούν πάνω σε τρεις βασικούς άξονες:
1.    Κατανοώ τους μηχανισμούς:
Οι μαθητές θα πρέπει να κατανοήσουν τους μηχανισμούς που παράγουν τα προβλήματα. Το βάρος θα δοθεί στα παγκόσμια περιβαλλοντικά προβλήματα
•    Φαινόμενο θερμοκηπίου  & κλιματική αλλαγή.
•    Παγκόσμιος Πληθυσμός.
•    Μείωση βιοποικιλότητας& εξαφάνιση ειδών.
•    Ενέργεια και φυσικοί πόροι.
•    Ρύπανση (αέρας, νερό, έδαφος).
2.    Διερευνώ τις διαστάσεις (επιπτώσεις).
Εδώ θα διερευνηθούν οι ποικίλες επιπτώσεις του προβλήματος με έμφαση στην:
•    Οικονομία
•    Υγεία
•    Κοινωνική Ζωή και Πολιτισμό
•    Ποιότητα Ζωής
3.    Παίρνω τις σωστές αποφάσεις.
Στο κομμάτι αυτό οι μαθητές θα μυηθούν στους μηχανισμούς λήψης αποφάσεων.
______________________________________________________

 Ρητορικός Όμιλος. 
Καθηγήτριες: Δρ.  Λιτσάρδου Μαρία, (φιλόλογος),  Δρ. Ψευτογιάννη Ιωάννα (φιλόλογος).
Δημιουργία μαθητικών ομάδων για εξάσκηση της ρητορικής τέχνης.
Περιγραφή Αντικειμένου του Ομίλου
Ειδικότερα προτείνονται :
 1.      Διεξαγωγή Αγώνων  Λόγου –Αντιλόγου  («Διττοί Λόγοι») κατά τη λειτουργία  του Ομίλου. Δίνεται ένα συγκεκριμένο θέμα και γίνονται «Αγώνες Λόγου» από δύο ομάδες μαθητών (ομάδα λόγου  και ομάδα  αντιλόγου) που προσπαθούν  να πείσουν το ακροατήριο με την ανάπτυξη επιχειρημάτων και αντεπιχειρημάτων.
2.       Διδασκαλία μεθοδολογίας και τεχνικών δημιουργίας-κατασκευής επιχειρήματος πάνω σε θέματα αμφιλεγόμενα,  διαχρονικά και επίκαιρα.
3.      Εισαγωγή στην εκφορά «Αυθόρμητου Λόγου», «Προτρεπτικού Λόγου»  και στη «Νοηματική (Εκφραστική) Ανάγνωση».
4.      Επισκέψεις σε χώρους του Πανεπιστημίου Αθηνών ή  του ΕΜΠ ή σε αρχαιολογικούς χώρους για την παρακολούθηση - διεξαγωγή αγώνων.
5.      Πρόσκληση από τις υπεύθυνες καθηγήτριες του Ομίλου και σε ειδικούς  συνεργάτες  για την προετοιμασία ρητορικών αγώνων.
6.      Συμμετοχή σε Πανελλήνιους Ρητορικούς Αγώνες Επιχειρηματολογίας του Υπουργείου Παιδείας.
Περιγραφή Επιδιωκόμενων Στόχων
1.    Οι ρητορικές ομάδες αποκτούν την ικανότητα να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις ενός ορθά διατυπωμένου και πειστικού Λόγου (ή Αντιλόγου) καθώς και στα κριτήρια αξιολόγησής του, τα οποία είναι: η χρήση της σωστής Μεθοδολογίας, Επιχειρηματολογίας, Δομής, η Ομαδικότητα, το κατάλληλο  Ύφος, η Συμμετοχή και ο Αντίλογος.
2.    Καλλιέργεια κριτικής σκέψης και ρητορικής δεινότητας.
3.    Έρευνα και προβληματισμός πάνω σε διαχρονικά ή σε σύγχρονα θέματα επικαιρότητας.
4.    Κατασκευή επιχειρήματος – αντεπιχειρήματος.
5.    Εκφορά δημόσιου λόγου, παρουσίαση μπροστά σε κοινό.
6.    Άσκηση στη σωστή οργάνωση αποτελεσματικού λόγου, αλλά και στην τεκμηριωμένη, ευπρεπή διαφωνία.
7.    Πνευματική άσκηση για την προετοιμασία ενός αυριανού υπεύθυνου και ενημερωμένου πολίτη.
8.    Ενθάρρυνση  της ομαδοσυνεργατικής μαθησιακής διαδικασίας.
9.    ΕΠΙΠΛΕΟΝ, οι παραπάνω επιδιωκόμενοι στόχοι συνδυάζονται  και με τη στοχοθεσία και θεματολογία του μαθήματος της ΕΚΦΡΑΣΗΣ/ΕΚΘΕΣΗΣ. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αναπτύσσουν δεξιότητες χρήσιμες για τις απαιτήσεις του μαθήματος αυτού.
______________________________________________________



Όμιλος Χημείας . Η χημεία in vitro, in vivo και in silico. Καθηγητής Δρ. Χριστόδουλος Μακεδόνας
Θεματική Ομίλου 
 Ο όμιλος προτείνεται να περιλαμβάνει δυο θεματικές ενότητες.
(α) Η πρώτη ενότητα θα έχει ως κεντρική έννοια το πείραμα της χημείας. Οι
μαθητές θα κληθούν να γνωρίσουν τις βασικές εργαστηριακές τεχνικές, τόσο της
ανόργανης όσο και της ενόργανης ανάλυσης.
(β) Η δεύτερη ενότητα θα έχει ως κεντρική ιδέα τις προσομοιώσεις σε
ηλεκτρονικό υπολογιστή. Οι μαθητές θα γνωρίσουν πώς οι επιστήμονες σχεδιάζουν
για παράδειγμα ένα νέο καταλύτη ή ένα νέο φάρμακο και πώς είναι δυνατόν να
προβλεφθούν οι ιδιότητες ενώσεων που δεν έχουν συντεθεί ακόμα στο χημικό
εργαστήριο.
Παράλληλα θα υπάρξει προετοιμασία των μαθητών του ομίλου προκειμένου
να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς χημείας, π.χ. EUSO 2015 και Ε.Ε.Χ. 2015.
 Στόχοι Ομίλου
1. Οι μαθητές να γνωρίσουν ανόργανες και ενόργανες εργαστηριακές τεχνικές
ανάλυσης (ανόργανη ποιοτική ημιμικροανάλυση, διάκριση και ταυτοποίηση ιόντων,
2
διάκριση και ταυτοποίηση οργανικών ενώσεων, ογκομετρήσεις, εισαγωγή στις
φωτομετρικές, φασματοφωτομετρικές και χρωματογραφικές τεχνικές αναλύσεως).
2. Να μπορούν να χαράσσουν στρατηγική ανάλυσης και ποσοτικού
προσδιορισμού των συστατικών ενός δείγματος.
3. Να μπορούν να εκτελούν βασικές πειραματικές τεχνικές βιοχημικής
ανάλυσης π.χ. δοκιμή biuret.
4. Να μπορούν να προχωρούν στην εργαστηριακή σύνθεση χημικών ενώσεων
ακολουθώντας καθορισμένη πορεία.
5. Να μπορούν πειραματικά να προσδιορίζουν την απόδοση μιας χημικής
αντίδρασης.
6. Να μπορούν να σχεδιάζουν οργανικές και ανόργανες ενώσεις καθώς και
ενώσεις βιοχημικού ενδιαφέροντος π.χ. υδατάνθρακες σε βασικά λογισμικά χημείας.
7. Να μπορούν να περιγράφουν λεπτομερώς τη δομή και τις δομικές ιδιότητες
π.χ. μήκη δεσμών, γωνίες δεσμών, δίεδρες γωνίες των ενώσεων που σχεδιάζουν ή
μελετούν.
8. Να αναγνωρίζουν δομικά χαρακτηριστικά τα οποία σχετίζονται με τις έννοιες
της στερεοχημικής παρεμπόδισης και της τάσης δακτυλίου και δύναται να έχουν
επίπτωση στις ιδιότητες των υπό μελέτη ενώσεων.
9. Να γνωρίσουν τις βασικές αρχές της μοριακής μηχανικής (molecular
mechanics) και της μοριακής δυναμικής (molecular dynamics).
10. Να γνωρίσουν τι είναι οι συσχετισμοί δομής-ιδιοτήτων (structure to
properties relations).
11. Να μπορούν να ελαχιστοποιούν ενεργειακά τη δομή μιας ένωσης (structure
optimization) και να αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά της παραγόμενης
δομής.
Συνεργασίες:
Έχουν επιβεβαιωθεί οι ακόλουθες συνεργασίες:
1. Με το Τμήμα Χημείας του Ε.Κ.Π.Α. (http://www.chem.uoa.gr/)
2. Με το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών
(http://www.bioacademy.gr/)
3. Με την εταιρεία Motor Oil (http://www.moh.gr)
Θα επιδιωχθεί η σύναψη σχέσεων και με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα και εταιρείες.

______________________________________________________

Αἰὲν ριστεύειν-Μαθηματικά 
Καθηγητές: Ν.Σ. Μαυρογιάννης, Μαθηματικός (Μ.Sc., Ph.D.), 
Αλκιβιάδης Τζελέπης Μαθηματικός  (MSc.), 
Σωτήρης Χασάπης Μαθηματικός (MSc.)
 Περιγραφή Αντικειμένου του Ομίλου
Ο Αἰὲν ἀριστεύειν-Μαθηματικά απευθύνεται στους μαθητές που θα ακολουθήσουν Θετικό Προσανατολισμό και αποσκοπεί στην ενοποίηση της διδασκαλίας των Μαθηματικών με στόχο την Αριστεία.
Στόχος του Αἰὲν ἀριστεύειν-Μαθηματικά είναι να εξετασθούν τα τρία διακριτά μαθήματα Μαθηματικών της Β΄ Τάξης (Άλγεβρα, Γεωμετρία, Μαθηματικά Θετικής) που περιλαμβάνουν φαινομενικά ασύνδετες έννοιες (Άλγεβρα, Γεωμετρία, Διανυσματική Γεωμετρία, Αναλυτική Γεωμετρία) με ενοποιητικές διαδικασίες.
Οι βασικές μονάδες του Αἰὲν ἀριστεύειν-Μαθηματικά είναι οι εξής:
Α) Συμμετρίες και Μεταφορές:  Από τους σημειακούς μετασχηματισμούς στις συναρτήσεις και τα διανύσματα.
Β) Αναλογίες: Από τον λόγο στην ομοιότητα και την Τριγωνομετρία.
Γ) Ο ελλίπων προσθετέος: Από το θεώρημα του Πυθαγόρα στο εσωτερικό γινόμενο.
Δ) Διανυσματικές εξισώσεις: Από την εξίσωση ευθείας στην εξίσωση κύκλου.
Ε) Ένας σταθερός λόγος: Από τον κύκλο του Απολλωνίου στις κωνικές τομές.
ΣΤ) «Ο Θεός έφτιαξε τους ακεραίους»: Από τους ακέραιους στα πολυώνυμα.
Ζ)  Πυραμίδες και τοκιστές: Οι τριγωνομετρικές και εκθετικές-λογαριθμικές συναρτήσεις
Η) Newton-Leibniz, Ένα κοινό όνειρο: Από τον συντελεστή διεύθυνσης στην παράγωγο.
Θ) Η κληρονομιά του Αρχιμήδη: Από την μέτρηση κύκλου στο ολοκλήρωμα
Ι) «Αυτός ο αριθμός είναι αδύνατος»: Πολλαπλασιασμοί διανυσμάτων και μιγαδικοί αριθμοί.
  Περιγραφή Επιδιωκόμενων Στόχων
α) βαθύτερη κατανόηση
β) καλλίτερη τεχνική κατάρτιση
γ) αξιοποίηση όσων διδάσκονται στο κοινό πρόγραμμα του σχολείου
δ) σύνδεση με τα Μαθηματικά της προηγούμενης τάξης (Α΄Λυκείου) και της επόμενης τάξης (Γ΄Λυκείου)  
ε) βελτίωση της απόδοσης σε ενδοσχολικές εξετάσεις, πανελλήνιες εξετάσεις, πανελλήνιους διαγωνισμούς.
______________________________________________________
Όμιλος Αριστείας στα Μαθηματικά, Α΄ Λυκείου, Καθηγητές: Ν.Σ. Μαυρογιάννης, Μαθηματικός (Μ.Sc., Ph.D.), 
Σωτήρης Χασάπης, Μαθηματικός (MSc.)
Περιγραφή Αντικειμένου του Ομίλου 
Το περιεχόμενο του ομίλου εστιάζεται στην ενασχόληση με θέματα των στοιχειωδών Μαθηματικών που αν και δεν καλύπτονται από το επίσημο Αναλυτικό Πρόγραμμα είναι
Α) Πλούσια σε ιδέες, ενδιαφέροντα και περιπετειώδη.
Β) Καλλιεργούν την μαθηματική ωριμότητα που είναι εντελώς απαραίτητη για την παραπέρα μαθηματική εξέλιξη.
Αναλυτικά τα περιεχόμενα του προγράμματος είναι
0. Εισαγωγή, Οργάνωση υπαρχόντων γνώσεων. (Θα συγκεντρωθεί σε ένα corpus το απαραίτητο υλικό και θα γίνουν κάποιες συμπληρώσεις) (2 Συνεδρίες)
1. Θεωρία Αριθμών (Επαγωγή, Διαιρετότητα, Ισοτιμίες, Πρώτοι Αριθμοί), Εξοικείωση με το Λογισμικό maxima (5 Συνεδρίες)
2. Γεωμετρία του Τριγώνου (Ευθεία και κύκλος του Εuler, Ευθεία Simson, Σημείο Nagel, Σημείο Steiner, Σημείο Lemoine). Εμβάθυνση στο Λογισμικό Geogebra  5 Συνεδρίες
3. Στοιχεία συνδυαστικής και Ανισότητες (Ανισότητα του Cauchy, Ανισότητα Cauchy-Schwarz, Mέγιστα ελάχιστα χωρίς απειροστικό λογισμό). (5 Συνεδρίες).
4. Σημειακοί Μετασχηματισμοί, Πέραν των γνωστών (συμμετρία, κατοπτρισμός) θα εξετασθούν η στροφή, η ομοιοθεσία και η αντιστροφή. Η συμμετρική ομάδα και εισαγωγή στις Ομάδες. (5 Συνεδρίες)
5. Aρχή της περιστεροφωλιάς και θεωρία παιγνίων δύο παικτών σε βασικό επίπεδο. (2 Συνεδρίες)
Στον όμιλο θα επιδιωχθεί, σε σταθερή βάση η εξοικείωση των μαθητών με θέματα των
διαγωνισμών της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.και η προετοιμασία όσων ενδιαφέρονται για αυτούς.
Τέλος η λειτουργία του ομίλου θα συνδυασθεί με την υποστήριξη διαδικτυακής πλατφόρμας μαθηματικών συζητήσεων και αναζητήσεων μέσω της eclass  και φόρουμ. .
Παρενθετικά θα προβληθούν και θα συζητηθούν επιλεγμένες ταινίες μαθηματικού ενδιαφέροντος:
Fermat’s Last Theorem,
Dimensions. A  walk through Mathematics


Περιγραφή Επιδιωκόμενων Στόχων
  • Αύξηση της μαθηματικής ικανότητας στον χειρισμό του μαθηματικού προβλήματος
  • Εξοικείωση με την δόμηση μιας θεωρίας
  • Εξοικείωση και αξιοποίηση λογισμικού
  • Συμμετοχή σε Μαθηματικούς Διαγωνισμούς (προαιρετικό)
  • Επικοινωνια με άτομα που έχουν τα ίδια μαθηματικά ενδιαφέροντα μέσω ιστοσελίδων (www.mathematica.gr , http://www.artofproblemsolving.com )  
______________________________________________________

Θεατρικός  Όμιλος Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Καθηγήτριες: Καλλιόπη Σιώπη , Μαθηματικός      Μαρία Διακόνου, Φυσικός

Περιγραφή του Ομίλου

Ο όμιλος απευθύνεται σε μαθητές που φοιτούν σε τάξεις Λυκείου και Γυμνασίου των σχολείων του συγκροτήματος της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης καθώς και των αντίστοιχων σχολείων της ευρύτερης περιοχής  με εγνωσμένο ενδιαφέρον, κλίση και αγάπη για το θέατρο.
Στις προγραμματισμένες δράσεις του Ομίλου είναι και η συμμετοχή: α) σε θεατρικές παραστάσεις στα πλαίσια μαθητικών διαγωνισμών θεάτρου αρχαίου ή  σύγχρονου-εντός και εκτός της Ελλάδας, β) δράσεις κοινωφελούς σκοπού, γ) σχολικές εκδηλώσεις, και δ) ενεργείς δράσεις που αφορούν σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα.
Σκοπός
Σκοπός του ομίλου είναι η γνωριμία του μαθητή µε τον εαυτό του, µε  τα καλλιτεχνικά  και πολιτιστικά επιτεύγματα τόσο της πατρίδας του όσο και των άλλων πολιτισμών με άμεσο τρόπο, η ανάπτυξη των φυσικών και διανοητικών ικανοτήτων του ,  η καλλιέργεια του ψυχικού  του κόσμου και η αρμονική του ένταξη στην ομάδα μέσω της συνεργασίας, η απόκτηση  συγκεκριμένων γνώσεων για το θέατρο και της σχέση τους µε τον πολιτισμό και την κοινωνία, η δημιουργική ανάπτυξη των εκφραστικών δεξιοτήτων του μέσα από το λόγο και τη γλώσσα (μελέτη και ανάλυση θεατρικού κειμένου), η  διαμόρφωση αισθητικής - καλλιτεχνικής αντίληψης και κριτηρίου,  η παραγωγή καλλιτεχνικού προϊόντος (οι μαθητές ως δέκτες και δημιουργοί), η  παραγωγική διασύνδεση των γνωστικών αντικειμένων της ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και φιλοσοφίας,  συνειδητοποίηση της έννοιας του ρόλου, η συλλογική καλλιτεχνική δημιουργία (στήσιμο και παρουσίαση θεατρικής παράστασης).
Περιγραφή Επιδιωκόμενων Στόχων
·        Δημιουργική ανάπτυξη και καλλιέργεια φυσικών - διανοητικών - ψυχικών ικανοτήτων.
·        Συνειδητοποίηση της σημασίας του διαλόγου και της συνεργασίας με την ομάδα και τους άλλους.
·        Εξοικείωση με μορφές θεατρικής έκφρασης και κώδικες της θεατρικής γλώσσας (κίνηση, παραγωγή φωνής, αναπνοή, ρόλος, σύγκρουση, σκηνικά δεδομένα).
·        Γνωριμία της θεατρικής παραγωγής των αρχαίων χρόνων, ανάπτυξη αρχών προσωπικότητας , καλλιέργεια πολιτισμικής ταυτότητας.
·        Διεύρυνση των οριζόντων του σχολείου με ουσιαστικό άνοιγμα στην Τέχνη και τον Πολιτισμό.
·        Η σημασία της μετάφρασης ενός θεατρικού κειμένου.
·        Αξιοποίηση της διδασκαλίας της τραγωδίας «Αντιγόνη» στη Β΄ Λυκείου· σύγκριση της φιλολογικής ερμηνείας, της θεατρικής αναπαράστασης και της κινηματογραφικής δραματοποίησης (Ομότιτλη ταινία Τζαβέλλα). Ομοιότητες – Διαφορές.
Περιγραφή Κριτηρίων Επίτευξης των Στόχων
Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί στηριζόμενο στην ενεργητική και βιωματική μέθοδο εργασίας.

Ø 1η Φάση:  Αρχές της Υποκριτικής τέχνης - Το σώμα και η φωνή ως θεμελιώδη στοιχεία της υποκριτικής.

Ø 2η Φάση: Δραματικό κείμενο - Ανάλυση θεατρικού δρώμενου

Ø 3η Φάση: Γνωριμία µε την τέχνη του Θεάτρου - Τέχνη και τεχνική του θεάτρου- Ο μαθητής θεατής/ κριτικός

Ø  4η Φάση: Προετοιμασία παράστασης - Ο μαθητής «καλλιτέχνης» του θεάτρου

Ø  5η Φάση: Θεατρική παράσταση
Κριτήρια Αξιολόγησης
Γραπτή έκθεση απόψεων ή παρατηρήσεων και προτάσεων,
Δηµιουργικές εργασίες ή έρευνα  - Παρουσίαση εντυπώσεων και κρίσεων από την παρακολούθηση παράστασης/ παραστάσεων.
Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών στην όλη πρακτική διαδικασία (ασκήσεις, αυτοσχεδιασµός, δρώμενα κ ά.),  αλλά και άλλες θεατρικές – καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, εντός και εκτός του σχολείου. 
______________________________________________________
 
Φιλαναγνωσία και Σχολική Βιβλιοθήκη.
Λογοτεχνικός Χάρτης I
Kαθηγητής: Γεώργιος Θώδης, φιλόλογος


Συνεργασία με το Γυμνάσιο της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης (Θεοδώρα Μέντη, φιλόλογος)



Περιγραφή Αντικειμένου του Ομίλου

Ο Όμιλος «Φιλαναγνωσία & Σχολική Βιβλιοθήκη » λειτούργησε με μεγάλη συμμετοχή μαθητών το διδακτικό έτος 2013-14, μέσα από τη σύμπραξη μαθητών και εκπαιδευτικών του Γυμνασίου και του Λυκείου της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης και γύρω από το θύλακα παιδείας και πολιτισμού που αποτελεί η Σχολική μας Βιβλιοθήκη. Στοχεύουμε καταρχήν στην ψυχαγωγία και την απόλαυση της ανάγνωσης, ενδιαφερόμαστε όμως εξίσου για τη σύνδεση της λογοτεχνίας με ευρύτερα γνωστικά αντικείμενα (Γλώσσα-Έκφραση, Ιστορία, Αισθητική αγωγή). Σε αυτήν την κατεύθυνση κινείται και η ενασχόλησή μας με τη Δημιουργική Γραφή, καθώς στη διάρκεια της χρονιάς θα γνωρίσουμε από κοντά συγγραφείς που θα προσκαλέσουμε στο σχολείο μας, θα γράψουμε κείμενα, θα οργανώσουμε και θα πάρουμε μέρος σε διαγωνισμούς φιλαναγνωσίας και λογοτεχνίας. Επεκτείνοντας τους παραπάνω σταθερούς μας στόχους και φέτος θα προχωρήσουμε επιπλέον στη χάραξη «Λογοτεχνικού χάρτη» με βάση τα ενδιαφέροντα και την ηλικία των παιδιών καθώς και τις εκπαιδευτικές επιλογές και τις συνεργασίες που διαμορφώνουν οι διδάσκοντες.



Περιγραφή Επιδιωκόμενων Στόχων

1.                  Φιλαναγνωσία και απόλαυση της λογοτεχνίας

2.                  Γνωριμία και αξιοποίηση της Σχολικής Βιβλιοθήκης

3.                  Θεματικές προσεγγίσεις εμπλεκόμενων γνωστικών αντικειμένων

4.                  Διασχολικές δράσεις και συνεργασίες

5.                  Γνωριμία με συγγραφείς

6.                  Συμμετοχή στα κοινωνικά και πολιτιστικά δρώμενα

7.                  Παραγωγή λόγου και δημιουργική γραφή

Περιγραφή Κριτηρίων Επίτευξης των Στόχων
Βασικό κριτήριο επίτευξης των στόχων του Ομίλου αποτελεί η ίδια η λειτουργία του, τόσο η συμμετοχή των μαθητών όσο και η ποιότητα της συμμετοχής τους στη σχολική ζωή, η οποία έχει αντίκρισμα όχι μόνο στην ατομική τους πρόοδο αλλά και στη συλλογική τους δράση εντός και εκτός Ομίλου. Άλλα ενδεικτικά κριτήρια μπορεί να είναι: η συμμετοχή και οι διακρίσεις σε μαθητικούς διαγωνισμούς˙ η ανάπτυξη ευγενούς άμιλλας ανάμεσα στα μέλη της Ομάδας˙ η ευαισθητοποίηση και η ανάπτυξη πρωτοβουλιών γύρω από θέματα συναφή με το αντικείμενο του Ομίλου˙ η διάχυση των θετικών, γνωστικών και πολιτισμικών, αποτελεσμάτων του στην εκπαιδευτική κοινότητα. Σημαντική είναι επίσης η συνεργασία γύρω από τους κοινούς αυτούς στόχους με άλλα σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Όλες οι ενέργειες μας αποβλέπουν στην ενδυνάμωση της σχολικής μας παρουσίας αλλά και στη δημόσια προβολή της Σχολής, μέσα από τη σύμπραξη της εκπαιδευτικής κοινότητας Γυμνασίου & Λυκείου γύρω από τον θύλακα παιδείας και πολιτισμού που μπορεί να αποτελέσει η Σχολική μας Βιβλιοθήκη.

Κριτήρια Αξιολόγησης Μαθητών

Βιβλιοπαρουσιάσεις.

Φιλαναγνωσία (ποιότητα και ποσότητα).

Δημιουργικές ιδέες.

Οργάνωση και μεθοδικότητα στη μελέτη και τη συγγραφή εργασιών.

Παραγωγή λόγου.

Ανθολόγια δημιουργικής γραφής.

Θετική δράση και επίδραση στην υπόλοιπη σχολική κοινότητα.

Διακρίσεις.

Ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια.

 
Συνεργασίες
Θα υπάρξει διαρκής συνεργασία
 με φορείς,
όπως το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τμήμα Φιλολογίας), το Ηλεκτρονικό περιοδικό «Αναγνώστης», το Ευγενίδειο Ίδρυμα, η Διεύθυνση Πολιτιστικών Θεμάτων Δ΄ Αθήνας
και με  σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
όπως το Π.Π. Λύκειο Ηρακλείου Κρήτης, Π.Π. Λύκειο Μυτιλήνης, 1ο Λύκειο Σύρου, 6ο Λύκειο Καλλιθέας, Λύκειο Βασιλικών Θεσσαλονίκης, 7ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων, Γυμνάσιο Καρλοβασίων Σάμου.

 
______________________________________________________
Όμιλος Κινηματογραφου
Καθηγήτρια: Ειρήνη Αρναούτη, (M.A., Ph.D in Media Education)
Περιγραφή του Ομίλου
Ο όμιλος θα ασχοληθεί με τον οπτικοακουστικό γραμματισμό ως τρόπο έκφρασης και πιο συγκεκριμένα με τα διάφορα κινηματογραφικά ειδή σε θεωρητικό επίπεδο και με τη συγγραφή σεναρίου. Ως προέκταση αυτού, οι συμμετέχοντες θα εμπλακούν στη διαδικασία δημιουργίας μιας ταινίας μικρού μήκους. Η δημιουργία της ταινίας θα γίνει με την καθοδήγηση κινηματογραφιστών (συνεργασία με το Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας «Καρπός») και της υπεύθυνης του ομίλου. Η παραγόμενη ταινία θα σταλεί σε φεστιβάλ μαθητικών ταινιών.

Περιγραφή Επιδιωκόμενων Στόχων
1. Κατανόηση και εφαρμογή του τρόπου αναπαράστασης της πραγματικότητας με τη χρήση οπτικοακουστικών μεσών.
2. Κατανόηση των σταδίων και τεχνικών συγγραφής σεναρίου και πρακτική εφαρμογή τους .
3. Κατανόηση των τεχνικών δημιουργίας ενός προϊόντος κινούμενης εικόνας (ειδή πλάνων, εναλλαγές σκήνων, προσθήκη μουσικής, προσθήκη αφήγησης, ηχητικών εφέ, φωτισμού, τελική σύνθεση και επιμέλεια) και πρακτική εφαρμογή τους.
4. Καλλιέργεια της ομαδικότητας  και της συνεργασίας των μαθητών.
5. Ανάπτυξη των δεξιοτήτων και καλλιέργεια των ταλέντων των συμμετεχόντων.
6. Κατανόηση του ρολού του κοινού στη δημιουργία μιας ταινίας.


Περιγραφή Κριτηρίων Επίτευξης των Στόχων
1. Οι επιλογές που θα γίνονται προκειμένου να δημιουργηθεί η συγκεκριμένη ταινία θα βασίζονται στις προτάσεις των μαθητών/τριών έτσι ώστε να ενισχυθεί το κίνητρο συμμετοχής και η ελεύθερη έκφραση τους.

2.  Κατανόηση και χρήση των εννοιών που σχετίζονται με τις τεχνικές δημιουργίας μιας ταινίας.

3. Ομαδοσυνεργατικός τρόπος εργασίας.

4. Ολοκλήρωση δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους.

5. Αποστολή της ταινίας σε φεστιβάλ μαθητικών ταινιών.
  ______________________________________________________
 
Αἰὲν ριστεύειν-Στα Αρχαία Ελληνικά και στα Λατινικά
Καθηγητής: Δρ Ιωάννης Παναγιώτης Αμπελάς

Περιγραφή Αντικειμένου του Ομίλου
Με δεδομένες τις αλλαγές που έχουν καθορισθεί στο πλαίσιο του Νέου Λυκείου και τις επικείμενες αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα από το προσεχές σχολικό έτος 2014-15 κρίνεται αναγκαίο το σχολείο μας να προσφέρει τη δυνατότητα στους μαθητές που θα επιλέξουν τον Προσανατολισμό των Ανθρωπιστικών Σπουδών να εμβαθύνουν και να συστηματοποιήσουν τις γνώσεις τους κατά κύριο λόγο στα Αρχαία Ελληνικά και δευτερευόντως στα Λατινικά.

Ας σημειωθεί ότι ενώ μέχρι τώρα στη Θεωρητική Κατεύθυνση της Β΄ Λυκείου τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονταν 4 ώρες όπου προβλεπόταν 2ωρη διδασκαλία στο Αδίδακτο Κείμενο, με το νέο σύστημα η διδασκαλία μειώνεται κατά μία (1) ώρα. Παράλληλα τα Λατινικά περιορίζονται στη Γ΄ Λυκείου.

Τα μαθήματα θα επικεντρωθούν

α) στη συντακτική, λεξιλογική και γραμματική προσέγγιση αποσπασμάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, ώστε να βελτιωθεί η μεταφραστική δεξιότητα των μαθητών που είναι κρίσιμη για την επιτυχία τους στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. 
β) στην εισαγωγή σε απλά φαινόμενα γραμματικής, συντακτικού και λεξιλογίου της Λατινικής Γλώσσας (μετά τα λήξη του Α΄ Τετραμήνου).   

Περιγραφή Κριτηρίων Επίτευξης των Στόχων

Η επεξεργασία των κειμένων θα γίνεται κατά τη διάρκεια του μαθήματος (κάθε Πέμπτη 14.30-16.00) στο πλαίσιο φθίνουσας καθοδήγησης του διδάσκοντα αξιοποιώντας παράλληλα τις δυνατότητες του διαδραστικού πίνακα, προκειμένου να ενισχυθεί η αυτενέργεια των μαθητών. Θα διανεμηθεί πλούσιο έντυπο υποστηρικτικό υλικό (ασκήσεις, θεωρία κλπ). Έτσι οι συμμετέχοντες μαθητές θα έχουν την ευκαιρία μίας επιστημονικά έγκυρης και παιδαγωγικά ολοκληρωμένης υποστήριξης για το συγκεκριμένο μάθημα. Τέλος η διδασκαλία θα συνδυάσει τόσο παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας όσο και μεθοδολογία βασισμένη σε στοιχεία μαθητοκεντρικών, ομαδοσυνεργατικών και κοινωνικο-εποικοδομιστικών αντιλήψεων. Για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι θα αξιοποιηθεί έγκυρη επιστημονική βιβλιογραφία, αλλά και αρχαιογνωστικοί δικτυακοί τόποι π.χ. http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html.  Οι θεματικοί άξονες του ομίλου θα παρουσιάζονται με την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην αίθουσα 4Β, ενώ θα δημιουργηθεί και σχετικός ιστότοπος για την καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων.
______________________________________________________

Αἰὲν ἀριστεύειν-Νεοελληνική Γλώσσα
Καθηγήτρια: Μαγδαληνή Πρεβεζάνου, Φιλόλογος
Περιγραφή Αντικειμένου του Ομίλου

Ο Όμιλος Νεοελληνικής Γλώσσας θα ασχοληθεί με διάφορα είδη και μορφές γραπτού
λόγου με σκοπό την κατάκτηση της δημιουργικής έκφρασης και της κριτικής επεξεργασίας
του λόγου. Ο γραπτός λόγος θα αποτελέσει αντικείμενο πειραματικών εφαρμογών,
πλαισιωμένων μετασχηματισμών.
Περιγραφή Επιδιωκόμενων Στόχων

1) Να μάθουν τεχνικές κατανόησης του κειμένου.
2) Να διακρίνουν το σκοπό του κάθε κειμένου και το ύφος του κάθε συγγραφέα.
3) Να συνειδητοποιούν τη δομή και τη συλλογιστική ενός κειμένου.
4) Να χρησιμοποιούν τρόπους ανάπτυξης παραγράφων τέτοιους ώστε να επιτυγχάνουν ένα επικοινωνιακό αποτέλεσμα.
5) Να αποκτήσουν μεταγλωσσικές δεξιότητες.
6) Να γίνονται επαρκείς αναγνώστες σε διαφορετικά κειμενικά είδη αναγνωρίζοντας τον σκοπό τους.
7) Να παράγουν διαφορετικά κειμενικά είδη εξυπηρετώντας και άλλο σκοπό.
8) Να κατανοήσουν την αξία της διόρθωσης και βελτίωσης των γραπτών τους κειμένων μετά από σχετική ατομική ανατροφοδότηση.
9) Να συνειδητοποιήσουν τη δημιουργία έντεχνου λόγου λαμβάνοντας υπόψη τους αισθητικά κριτήρια.
10) Να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς ποίησης, δοκιμίου (λογοτεχνικούς διαγωνισμούς.
Περιγραφή Κριτηρίων Επίτευξης των Στόχων
Οι μαθητές με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών θα δημιουργούν τα γραπτά τους κείμενα, θα τα διορθώνουν σε ατομικό ή συνεργατικό επίπεδο.
Θα επικοινωνούν ως αναγνώστες με διαφορετικά γραπτά κείμενα είτε σε φωτοτυπία είτε ψηφιακά αναγνωρίζοντας τους κειμενικούς δείκτες και τον διαφορετικό σκοπό
ανακαλύπτοντας τα διαφορετικά γλωσσικά / εκφραστικά μέσα.
Οι μαθητές θα επικοινωνήσουν με ανάλογης θεματικής εκπαιδευτικά προγράμματα του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη.

Καθηγητές: Δρ Μαρία Διακόνου , Φυσικός
Δρ Χρήστος Φανίδης , Φυσικός  
Περιγραφή Αντικειμένου του Ομίλου
Ο όμιλος Φυσικής Β Λυκείου στοχεύει στην Αριστεία των μαθητών της Β Λυκείου που θα τον παρακολουθήσουν. Η αριστεία στην Φυσική επιδιώκεται όχι μόνο για τα αντικείμενα που θα διδαχθούν οι μαθητές στην Φυσική κατά το τρέχον διδακτικό έτος αλλά και για τα επόμενα.
    Για αυτό ο χρόνος του ομίλου θα μοιραστεί ανάμεσα στην εμβάθυνση θεμάτων που διδάσκονται οι μαθητές στην Β Λυκείου και σε μελέτη θεμάτων σύγχρονης Φυσικής που θα διδαχθούν οι μαθητές που ενδιαφέρονται για την Φυσική κατά τα επόμενα έτη.
  
    Για την εμβάθυνση στα θέματα διδασκαλίας της Φυσικής του τρέχοντος διδακτικού έτους προβλέπεται η μελέτη των παρακάτω θεμάτων:
1)    Κινήσεις σε δύο διαστάσεις.
2)    Η αναγκαιότητα εισαγωγής της έννοιας «ορμή» και η αρχή διατήρησης της.
3)    Θερμοδυναμική: Προεκτάσεις της θεωρίας και όρια εφαρμογής της.
4)    Το φως από τον Newton στον Planck.
5)    Ατομικά μοντέλα κατά τον 19ο – 20ο αιώνα
6)    Προετοιμασία για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής.
Θα επιλυθούν θέματα προηγούμενων ετών και θα γίνει εμβάθυνση σε αυτά.
    Οι σύγχρονες θεωρίες της Φυσικής απουσιάζουν από το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Ελληνικού Λυκείου ενώ περιλαμβάνονται στα Α.Π. Μέσης Εκπαίδευσης όλων των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών.Κατά την εκτίμησή μας αυτές οι θεωρίες θα καταλάβουν ένα ικανό τμήμα του νέου αναλυτικού προγράμματος της Γ Λυκείου.
    Η διδασκαλία των θεωριών αυτών θα κινηθεί σε επίπεδο κατάλληλο για τους μαθητές της Β Λυκείου χωρίς χρήση πολλών μαθηματικών αποδείξεων, αλλά με χρήση εννοιολογικών προσεγγίσεων. Ακόμη ο όμιλος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα,  θα χρησιμεύσει στην προετοιμασία για τον Πανελλήνιο διαγωνισμό Φυσικής των μαθητών που τον παρακολουθούν.
    Τα θέματα που θα μελετηθούν θα περιλαμβάνουν.
7)    Ειδική Θεωρία τηςΣχετικότητας:
Συστήματα Αναφοράς. Διαστολή του χρόνου. Συστολή του μήκους. Σχετικιστική ενέργεια. Ορμή. Πειραματικές αποδείξεις για την Ειδική Θεωρία της Σχετικότητας. Σχετικιστικά παράδοξα
8)    Γενική Θεωρία της Σχετικότητας:
Η αρχή της ισοδυναμίας. Παραδείγματα της αρχής της ισοδυναμίας.
Πειραματικές αποδείξεις για την Γενική Θεωρία της Σχετικότητας.
Η σχέση της μάζας και της ενέργειας με την γεωμετρία του χώρου.
Μαύρες Οπές.
9)    Κβαντική θεωρία: Οι πρωτοπόροι και η συνεισφορά τους.
Μαξ Πλάνκ: Η απαρχή. Από ένα μαύρο σώμα στην κβαντισμένη ενέργεια.
ΆλμπερτΑινστάιν: Επιτέλους ερμηνεύτηκε το φωτοηλεκτρικό φαινόμενο.
ΝίλςΜπόρ: Και όμως τα γραμμικά φάσματα εξηγούνται!
Λουί Ντε Μπρολί: Μήπως είμαστε όλοι κύματα;
ΈρβινΣρέντιγκερ: Τα υποατομικά σωματίδια ως κύματα και η εξίσωση που τα περιγράφει.
Βέρνερ Χάιζενμπεργκ: Τελικά δεν μπορεί να μετρήσει κανείς με απεριόριστη ακρίβεια!
10)    Ο χορός των σωματιδίων
Παρουσίαση των επικρατέστερων μοντέλων για τη δομή της ύλης. Το Καθιερωμένο πρότυπο. Οι χορδές και οι υπερχορδές. Βασικές αρχές και πειραματικές αναζητήσεις. Χρήση απλών προσομοιώσεων για την θεωρητική και πειραματική προσέγγισή τους.
Για την διδασκαλία των παραπάνω θεμάτων θα εφαρμοστούν ομαδοσυνεργατικές μέθοδοι, υπό την καθοδήγηση των επιβλεπόντων καθηγητών.
Περιγραφή Επιδιωκόμενων Στόχων
    Με τον όμιλο αυτό ελπίζουμε να δώσουμε στους μαθητές μας την ευκαιρία να αριστεύσουν στην Φυσική κατά το τρέχον διδακτικό έτος αλλά και να θέσουν τις βάσεις για την αριστεία τους κατά το επόμενο. Έτσι οι μαθητές μετά την παρακολούθηση του ομίλου θα πρέπει να μπορούν:
1)    Να επιλύουν προβλήματα αυξημένης δυσκολίας από την ύλη της Φυσικής της Β Λυκείου.
2)    Να αιτιολογούν δίνοντας συγκεκριμένα παραδείγματα γιατί κρίθηκε απαραίτητη η εισαγωγή της ειδικής θεωρίας της Σχετικότητας.
3)    Να εξηγούν σε αδρές γραμμές ποια φαινόμενα και ποια πειραματικά αποτελέσματα ερμηνεύει η Ειδική και η Γενική θεωρία της Σχετικότητας.
4)    Να περιγράφουν την εξέλιξη των βασικών ιδεών της κβαντικής θεωρίας και των πειραμάτων που τις υποστήριξαν.
5)    Να περιγράφουν θεωρίες και πειράματα που σχετίζονται με τη δομή της ύλης.
Περιγραφή Κριτηρίων Επίτευξης των Στόχων
1)    Συμμετοχή και καλή επίδοση των μαθητών/τριών σε διοργανώσεις όπως ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φυσικής.
2)    Εκλαϊκευμένη  παρουσίαση από τους μαθητές/τριες σύγχρονων προβλημάτων της Φυσικής αλλά και σχετικών ιστορικών αναδρομών σε εκδήλωση στο τέλος της χρονιάς.
3)    Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού (π.χ. παρουσιάσεων powerpoint) από τους μαθητές σχετικά με αυτά τα θέματα.


______________________________________________________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου